از راهی دور

  az rahi door

دیده ام سوی دیار تو ودر کف تو

از تو دیگر نه پیامی نه نشانی

 نه به رَه پرتو مهتاب امیدی

نه به دل سایه ای ازرازنهانی 

 

دشت تف کرده وبرخویش ندیده

نم نم بوسه باران بهاران

جاده ای گم شده در دامن ظلمت

خالی از ضربه پاهای سواران

 

توبه کس مهر نبندی ،مگرآندم

که زخودرفته، درآغوش توباشد

لیک چون حلقه بازو بگشائی

نیک دانم که فراموش توباشد

 

کیست آنکس که ترا برق نگاهش

می کشد سوخته لب در خم راهی؟

یا درآن خلوت جادوئی خامش

دستش افروخته فانوس گناهی

 

تو به من دل نسپردی  که چوآتش

پیکرت را ز عطش سوخته بودم

من که در مکتب رؤیایی زهره

رسم افسونگری آموخته بودم

 

برتوچون ساحل، آغوش گشودم

در دلم بود که دلدار تو باشم

«وای برمن که ندانستم از اول

روزی آید که دل آزار تو باشم»

 

بعد ازاین ازتودگرهیچ نخواهم

نه درودی، نه پیامی، نه نشانی

زه خود گیرم ورَه برتو گشایم

زآنکه دیگرتونه آنی،تونه آنی

az rahi

فقط نگاه کرده ام

                       

اگر به چشم عالمی من اشتباه کرده ام

             فقط سکوت کرده ام .فقط نگاه کرده ام

شکایتی ندیده اند از آنچه رفت بر سرم

             گلایه های درد را فقط به چاه کرده ام

فقط دو چشم داشته ام به انتظار روشنی

            یکی به اشک داده ام بکی به راه کرده ام

غروب مانده پیش رو امید بسته ام به او

            سایه ای به پشت سر که تکیه گاه کرده ام 

چه بود حاصل من و تو از عبور زندگی

              مرا به باد داده ای . تو را تباه کرده ام