بهار با من است

تا تو با منی

بهار و هر چه سبز هست با من است

شراب زندگی به جام من

صفای زندگی به کام من

                                 توئی شراب زندگی

                                 توئی صفای زندگی

                                 که با منی

 

 تا تو با منی

من از تمام باغ ها و دشت ها

و از تمام بادها و آب ها

تهی است خاطرم

                                  توئی تمام باغ ها

                                  توئی تمام بادها و آب ها ودشت ها

                                  که با منی

 

کنار آینه

نگاه کن شکنج زلف خویش را

نگاه کن من پریش را

من از هزار توی زلف تو

چگونه دست می کشم

                                   که در هزارتوی گیسوان پر شکنج تو

                                   دل من است ماندگار

                                   چرا کنم هوای نو بهار

                                   چون تو با منی

 

تا تو با منی

تمام زندگی و هر چه سبز هست با من است

 

تا تو با منی

تمام عشق های داغ داغ

تمام شعر های عاشقانه تمام شاعران روزگار با من است

 

تا تو با منی

کوه وآب و آبشاربا من است

بهارو هرچه سبزهست با من است

 

حسن شعله سعدی